جدال شرکت‌های فناوری به زیر دریاها کشیده شد

ر سال‌های اخیر شرکت‌های گوگل، مایکروسافت و فیس‎بوک برای ارتقاء سطح خدمات خود و ارائه دسترسی هر چه بیشتر به کاربران، به سرمایه‌گذاری در زمینه تاسیس و توسعه کابل‌های اینترنتی در زیر دریا و اقیانوس روی آورده‌اند و بر همین اساس تا کنون پروژه‌های چند میلیون دلاری در این بخش کلید خورده است.
 
یک نمونه از این اقدامات، راه‌اندازی کابل دریایی دونانت (Dunant) است که سواحل فرانسه را با ایالت ویرجینیا در شرق آمریکا به هم وصل می‌کند.
این کابل که بیش از 5700 کیلومتر طول دارد، ارتباطات اینترنتی بین اروپا و ساحل شرقی آمریکا را تقویت می‌نماید.
 
نمونه دیگر، کابل Marea فیس‎بوک است که 6600 کیلومتر طول دارد و در عمق 5 کیلومتری اقیانوس اطلس جای گرفته است و می‌تواند داده‌ها را با سرعت 160 ترابیت بر ثانیه جابجا کند.
 
این شرکت‌ها همچنین در انواع پروژه‌های کابل‌کشی بین سنگاپور، استرالیا، ژاپن و آمریکا فعالیت دارند.
مثلاً فیس‎بوک در حداقل شش کنوانسیون کابل‌های دریایی عضو است و این رقم برای گوگل به 13 مورد می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *