مدیریت استراتژیک

1- استراتژی و سیاست کسب وکار

مشاوران توسعه نوآوری و فناوری

واقعیت این است که در فضای رقابتی بقا و رشد شرکتها مستلزم داشتن مزیت رقابتی است و رویکردی که می تواند برای سازمانها مزیت رقابتی خلق کند استراتژی است. به نظر می‌رسد که در چنین گذاری از فضای کم رقابت به فضای پررقابت، از فضاهای کم چالش، به فضای پرچالش در حرکتیم .

استراتژی کسب‌وکار عبارت است از طرح‌ها، گزینه‌ها و تصمیماتی که در مسیر هدایت یک شرکت به سمت سوددهی و موفقیت بیشتر به کار گرفته می‌شوند در این راستا مفهوم «استراتژی» در سه بخش شناخت، تدوین و اجرا مد نظر می باشد.

2- بازبینی و تدوین راهبردهای سازمانی

 افزایش بهره‌وری منابع سازمان ، تسهیل در جریان داده و اطلاعات ، راه‌اندازی سامانه مدیریت منابع بنگاه (ERP) ،  بازمهندسی و بروزآوری جریان‌های کاری سازمان ، ارتقاء دانش و مهارت پرسنل ، افزایش کیفیت و کارایی جریان های کاری سازمان ، بازتعریف مراحل انجام هر فعالیت سازمانی، بازتعریف تقدم و تاخر انجام مراحل هر فعالیت سازمانی ، بازنگری در تخصیص مراحل کاری  بخشهایی از نتابج  عارضه یابی و اصلاح راهبردهای سازمانی میباشد .

3- مدیریت سبد تکنولوژی بنگاه

با افزایش رقابت و محدودیت منابع سازمانها انتخاب پروژه مناسب که بتواند سود و مطلوبیت را افزایش و با منابع سازمان هماهنگی داشته باشد، به امری ضروری مبدل گشته است و انتخاب نامناسب پروژه منجر به تاثیرات منفی بر سازمان میشود. یکی از تکنیکهای جدید در زمینه مدیریت پروژه، انتخاب سبد پروژه میباشد. انتخاب مناسب سبد پروژه موجب میگردد تا منابع محدود سازمان در راستای اهداف استراتژیک مصرف ریسک به حداقل برسد.

سبد تکنولوژی سازمان نیز به بررسی ارتباط بین تکنولوژی ها و متناجس بودن و هم افزایی آنها و نحوه ارتباط آنها با به یکدیگر در بنگاه پرداخته و با بررسی گب های موجود نسبت به برنامه ریزی ، ارتقا و اولویت بندی تکنولوزی های بنگاه در توسعه کسب و کار با توجه به ترند های جهانی  اقدام مینماید 

4- طراحی فرایند و مهندسی مجدد

مشاوران توسعه نوآوری و قناوری

مهندسی مجدد به معنی آغازی دوباره، از نو متولد شدن، از نو شروع کردن است. مهندسی مجدد یعنی دگرگون سازی، دگرگونی در ذهن، طرز فکر و نگرش مدیران و کارکنان، در فرهنگ و نظام ارزشی، در فرایندها و پردازش‌ها، در ساختار و سازماندهی، و در روش استفاده از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات در سازمان‌ها است. در مهندسی مجدد، طراحی ریشه ای فرایندها، تشکیلات،فرهنگ یک شرکت برای دستیابی به جهش‌هایی خارق‌العاده در عملکرد آن شرکت صورت می‌گیرد و به کنار نهادن شیوه‌های قدیمی و سنتی و نگرشی جدید به کار برای به وجود آوردن محصول یا خدمتی مناسب و نیز ارزش دادن به مشتری مد نظر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *