هوش مصنوعی و کانال‌های بانکی- بخش ۲

قسمت سوم سریال صوتی بانکداری شناختی به نویسندگی دکتر میرفلاح لیالستانی (مدیر عامل محترم شرکت اینوتک) توسط تیم مشترک لرنودیو  و  رسانه عصر پرداخت  تحت عنوان کاربرد هوش مصنوعی در بهبود کانال‌های بانکی و بهبود تجریه مشتری منتشر شد؛ از شنیدن آن لذت ببرید .

هوش مصنوعی - میرفلاح لیالستانی

 

پادکست : لرنودیو | توزیع کننده : عصر پرداخت | مدیر اجرایی : عبداله افتاده | دبیر اجرایی : هومن رضوی | ویراستار و راوی : شکیبا بهری | موسیقی : دانیال فرح بخشی

نویسنده:  محمد علی میرفلاح لیالستانی | اسپانسر : پات لایف

در قسمت تا اونجا گفتیم که چطور و از چه شیوه‌هایی، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، دارن امنی چنل‌ها رو متحول می‌کنن و تا سال ۲۰۲۵ چقدر کار بانک‌ها رو راحت می‌کنن تو بهبود بخشیدن کانال‌های بانکی و همین‌طور تجربه مشتری.

نویسنده تو این بخش، به ما میگه که این تجربه مشتری امروز چه تغییری کرده که می‌گیم بهبود داشته یا پیشرفت کرده.

هوش مصنوعی و کانال‌های بانکی- بخش ۱

کاربرد هوش مصنوعی در بهبود کانال‌های بانکی و بهبود تجریه مشتری

قسمت دوم سریال صوتی بانکداری شناختی به نویسندگی دکتر میرفلاح لیالستانی (مدیر عامل محترم شرکت اینوتک) توسط تیم مشترک لرنودیو  و  رسانه عصر پرداخت  تحت عنوان کاربرد هوش مصنوعی در بهبود کانال‌های بانکی و بهبود تجریه مشتری منتشر شد؛ از شنیدن آن لذت ببرید .

هوش مصنوعی - میرفلاح لیالستانی

بانکداری شناختی، نسل بعدی بانکداری است که بر شانه‌های بانکداری دیجیتال سوار است

پادکست : لرنودیو | توزیع کننده : عصر پرداخت | مدیر اجرایی : عبداله افتاده | دبیر اجرایی : هومن رضوی | ویراستار و راوی : شکیبا بهری | موسیقی : دانیال فرح بخشی

نویسنده:  محمد علی میرفلاح لیالستانی | اسپانسر : پات لایف

همه چیز در زندگی امروز کاملاً دیجیتالیه و با هوش مصنوعی، شرکت های بزرگ در تلاشند همه چیز رو از دست انسان ها بگیرن و به یک روبات یا کامپیوتر منتقل کنند. بنابراین بانکداری شناختی هم تا حدودی تو همین مسیره.

بانکداری شناختی تو روشهای عادی بانکی از محاسبات شناختی استفاده می کنه و محاسبات شناختی هم همون شبیه سازی فرآیند تفکر یک انسانه! که روی رایانه و توسط یک برنامه تخصصی اجرا می شه . محاسبات شناختی فقط به اینجا ختم نمی شه، موارد فراوون دیگه ای هم وجود داره که شامل سیستمهای مختلف یادگیری شخصیه که از سیستمهای داده کاوی مختلف ، شناسایی الگوها و حتی پردازش زبان طبیعی استفاده می کنه. همه اینها به کامپیوتر کمک می کند تا همون روند کار روی مغز انسان رو تقلید کنه. نویسنده معتقده این همون چیزیه که برای بهینه سازی تجربه مشتری در مقیاس وسیع بهش نیازمندیم ،حالا چه ازش تو تقلید تجربه مشتری استفاده کنیم و چه تو فرایند بهینه سازی و بهبود تجربه مشتری تو ارایه محصولات و خدمات

تو هر دو مسیر، دیگه این ما نیستیم که کار می کنیم، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین جایگزین ما و تعاملات هوشمند بین ما و مشتری هامون تو آینده نزدیکه. در ادامه میخواهیم به بررسی این موضوع و تعییرات حاصل از اون، تو تعاملات بین مشتریان بانکی و خدمات مالی و بانکی بپردازیم جایی که تجربه مشتری اونجا شکل میگیرد ، رشد میکند و به بالندگی میرسد و گاهی هم تموم میشه.

ویژگی اصلی سیستم های میتنی بر هوش مصنوعی توانایی آنها در استدلال ، جمع آوری و تمرکز اطلاعات ، دیدن تصاویر ، یادگیری و تغییر مطابق با شرایط یا هماهنگی سریع با شرایط جدید است. برنامه های بانکی همراه یا کیف پول همراه که توسط بانک ها ارائه می شود ، مولفه های اصلی جمع آوری اطلاعات رفتاری مورد نیاز سیستم های هوش مصنوعی هستند. بنابراین باید انتظار ادغام مستقیم کانال های بانکی با سیستم های هوش مصنوعی را داشته باشیم و بدانیم که آنها متقابلا یکدیگر را تحت تأثیر قرار خواهند داد.

وبینار انجمن آینده نگارى ایران

کارگروه بانکدارى آینده برگزار مى کند:

وبینار بانکداری آینده انجمن آینده نگری ایران

مجموعه وبینارهاى تخصصى نوآورى: بخش اول مفاهیم مدیریت نوآورى

سخنران: محمد على میرفلاح لیالستانی

 دانش آموخته دکتری تخصصی مدیریت تکنولوژی گرایش نوآوری | پست دکتری حرفه ای آینده پژوهی | ریاست کارگروه بانکدارى آینده – انجمن آینده نگری ایران 

زمان: سه شنبه ٣٠ دى ماه ٩٩ |  ساعت ١٧

{ ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر از طریق  ارسال پیام به واتساپ}

شماره واتساپ: ٠٩٣٣۴۵۴۶۵٣٧
شماره واتساپ : ٠٩٣۶٩٨٢٠٩٢٧

طی مراحل ثبت نام (به صورت رایگان) جهت اخذ نام کاربری و رمز عبور وبینار الزامی می باشد .

  • ارسال پیام از طریق واتساپ : ٠٩٣٣۴۵۴۶۵٣٧
  • ارسال پیام از طریق واتساپ : ٠٩٣۶٩٨٢٠٩٢٧
  • دپارتمان آینده نگری ایران: 22025617 (تهران )

معرفی کتاب – 10

معرفی کتاب مدیریت استراتژیک تحقیق و توسعه

استراتژی تکنولوژی، فرآیند تعیین اولویتهای سرمایه گذاری در حوزه افزایش توانمندی های تکنولوژیک و در راستای استراتژی کلان بنگاه است. از سوی دیگر بخشی از استراتژی اصلی تکنولوژی بنگاه، تعیین میزان سرمایه گذاری در واحد تحقیق و توسعه می باشد، زیرا میزان سرمایه گذاری نشان دهنده آن است که بنگاه در مسیر تکنولوژیکی می خواهد پیرو رقبا باشد و یا رهبر بازار شود. همچنین برای ایجاد مزیت رقابتی بلندمدت، بایستی استراتژی تحقیق و توسعه از طریق استراتژی تکنولوژی، با استراتژی بنگاه یکپارچه گردد. در تدوین استراتژی تحقیق و توسعه، ابتدا انتخاب تکنولوژی هایی به منظور سرمایه گذاری و سپس انتخاب روش های تحقیق و توسعه به منظور توسعه تکنولوژی های انتخابی، حائز اهمیت است. نکته بسیار مهم آن است که خروجیهای استراتژی تکنولوژی، از مهمترین ورودی های استراتژی تحقیق و توسعه و شکل گیری پورتفوی پروژه های تحقیق و توسعه می باشد. در نهایت نتیجه مدیریت استراتژیک تحقیق و توسعه، ایجاد پورتفوی متعادل پروژه های تحقیق و توسعه از نظر استراتژیک است. مطلب مهم دیگر آن که توجه به مدیریت پورتفوی پروژه های تحقیق و توسعه بسیار ضروری است، زیرا تنها با انتخاب بهترین پروژه های لزوما بهترین پورتفوی پروژه های تحقیق و توسعه حاصل نمی شود.

معرفی کتاب مدیریت استراتژیم تحقیق و توسعه
  • تالیف و گردآوری : دکتر عباس خمسه ، آرام پناهنده ، دکتر عصاری
  • ناشر: انتشارات سرافراز
  • سال انتشار: 1399

کارگاه های آموزشی تیرماه 99

مجموعه کارگاه های آموزشی مدیریت تکنولوژی

کارگاه های آموزشی تیرماه 99

با همکاری مشترک شرکتهای مشاوران توسعه نوآوری و فناوری (اینوتک) و گروه مشاوران مدیریت فناوری ، مجموعه کارگاه های آموزشی مدیریت تکنولوژی در تیرماه 99 به صورت مجازی برگزار خواهد گردید .

دوره ها و کارگاه ها  در 4 حوزه، شامل نقشه راه تکنولوژی ، مدیریت پروژه های تحقیق و توسعه ، استراتژی تکنولوژی و مدیریت دانش بوده و هزینه هر دوره همراه با ارایه گواهینامه  مبلغ 280  هزار تومان  می باشد.

معرفی کتاب – 9

ارزیابی تکنولوژی با نگرشی کاربردی

 کتاب ارزیابی تکنولوژی با نگرشی کاربردی مروری است بر مفاهیم ارزیابی تکنولوژی ، مدل های ارزیابی توانمتدی تکنولوژی و ارزیابی سطوح آمادگی تکنولوژی .

ارزیابی تکنولوژی به فرآیندی اطلاق می‌شود که طی آن به روشی نظامند تاثیرات مورد انتظار و غیر منتظره حاصل از معرفی، توسعه، تغییر و اصلاح یک تکنولوژی را دریک بنگاه اقتصادی و یا یک جامعه مورد بررسی و سنجش قرارمی دهند. ارزیابی تکنولوژی تلاشی نظامند برای پیش بینی و هشدار زود هنگام کلیه نتایج حاصل از به‌کارگیری یک تکنولوژی خاص می باشد. از سوی دیگر ارزیابی توانمندی تکنولوژیک در بنگاه، فرآیندی است که درآن سطح فعلی قابلیت‌ها و توانایی‌های تکنولوژیک بنگاه اندازه‌گیری می‌شود تا هم نقاط قوت و نقاط قابل بهبود تکنولوژیک بنگاه شناسایی شود و هم بتوان توانمندی‌های تکنولوژیک بنگاه را با رقبا یا سطح ایده‌‌آل مقایسه نمود و جهت موارد قابل بهبود اقدام نمود. نکته مهم آن است که مدل‌ها و روش‌هایی که در ارزیابی توانمندی تکنولوژیک بنگاه‌ها بکار گرفته می‌شوند، بایستی ساده و قابل فهم باشند، در مدت زمان کوتاه و معقولی نتیجه را ارائه دهند و متناسب و بومی شده کشور و بنگاه مورد ارزیابی باشند.

معرقی کتاب ارزیابی تکنولوژی با نگرشی کاربردی - مشاوران توسعه نوآوری و فناوری - دکتر عباس خمسه
  • تالیف و گردآوری : دکتر عباس خمسه ، دکتر مریم اصغری
  • ناشر: انتشارات سرافراز
  • سال انتشار: 1399